Házhozszállítás (GLS futárszolgálattal) 25.000 Ft rendelési érték felett ingyenes, 25.000 Ft alatt egységesen 1.500 Ft .



Általános Szerződési Feltételek

Az Általános Szerződési Feltételek („ÁSZF”) tartalmazzák a G aNd P Kkt. (székhely: 1039 Budapest Kinizsi utca 11., adószám: 20540333-2-41), mint szolgáltató (“Szolgáltató”) által üzemeltetett webáruház használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket. Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre (nem minősül írásba foglalt szerződésnek), magatartási kódexre nem utal.
 

1. Szolgáltató adatai

  • A szolgáltató neve: G aNd P Kkt.
  • A szolgáltató székhelye (és egyben a panaszkezelés helye): 1039 Budapest Kinizsi utca 11.
  • A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: kreaktivhobbi@kreaktivhobbi.hu
  • Cégjegyzékszáma: 01-03-023481
  • Adószáma: 20540333-2-41
  • Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve (cégbíróság): Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH)
  • Adatvédelmi nyilvántartási szám: NAIH-90061/2015
  • Telefonszám: +36 1/243-4176
  • Szerződés nyelve: magyar
  • A tárhely-szolgáltató adatai:
    • Név: Shopify Inc.
    • Székhely: 150 Elgin Street, Suite 800 Ottawa, ON K2P 1L4 Canada
    • Telefonszám: +1 (888) 746-7439
    • E-mail cím: support@shopify.com

2. Alapvető rendelkezések

2.1. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

2.2. A jelen Szabályzat 2020.04.20. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot és a módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalon közzétenni - mely idő alatt a Felhasználó jogosult a szerződéstől elállni, vagy azt felmondani. Felhasználók a weboldal használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldal használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.

2.3. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és a megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül. 


3. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

3.1. A Webáruház kreatív alapanyagok, kellékek, és kézműves termékek (többek között festékek, fa- és papíranyagok, gyöngyök) széles köre vásárolható meg. A megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg. A termékek árait forintban értendőek és tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem minden esetben tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra!

3.2. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, a Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.

3.3. A Webáruházban a Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek.

3.4. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.

3.5. Hibás ár esetén esetben feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.


4. A rendelés menete

4.1. Regisztráció

A Webáruház termékeinek megtekintéséhez és a vásárlás elindításához nem szükséges a Felhasználók regisztrációja.

4.2. Termék kiválasztása, mennyiség megadása

A termékek kíválasztása több módon is történhet, a Felhasználókat több szűrő és kereső funkció segíti a termékek kiválasztásában. A termékekhez képek, termékinformációk és leírások tartoznak, melyek segítik a Felhasználókat a vásárlásban. A megvásárolandó termékeket a Felhasználók a termék oldalán található "Kosárba" gomb segítségével választhatják ki és tehetik a vásárló kosarukba. A termékekből vásárolandó mennyiséget a kosárba tétel előtt a termék oldalán, illetve a kosárba tétel után a kosár megtekintésével választhatják ki.

Az így kosárba helyezett termékeket a "Kosár megtekintése" gomb segítségével tekinthetik meg a Felhasználók, majd a "Tovább a fizetéshez" gomb segítségével léphetnek tovább a fizetéshez.

4.3. Szállítási adatok megadása

A termékek kiválasztása után a szállítási adatokat adják meg a Felhasználók. Kérjük, hogy figyelmesen töltsék ki a szállítási adatokat, mivel a szállítólevél a megadott adatok alapján készül. A későbbi fizetés menüpontban lehetőség van eltérő szállítási és számlázási címet is megadni.


4.4. Szállítási mód

A szállítási adatok megadása után a szállítási módot választhatják ki a Felhasználók.

A küldemények kézbesítése, szállítása a GLS futárszolgálat segítségével történik. A szállítás folyamatáról lehetősége van egyeztetni az ÁSZF-ben, illetve a Kapcsolat oldalon található elérhetőségeken ügyfélszolgálatunkkal.

Szállítási módok:

  • Házhozszállítás (GLS futárszolgálattal)
  • Személyes átvétel üzletünkben nyitvatartási időben (amely a Kapcsolat  oldalon található meg)

 A fenti szállítási módok esetén az alábbi bruttó árakat számoljuk fel szállítási költségként:

 Szállítási mód
Költség
Személyes átvétel üzletünkben Ingyenes
Házhozszállítás (GLS futárszolgálattal)
  • 25000 Ft alatt: 1500 Ft
  • 25000 Ft felett: ingyenes
Házhozszállítás (GLS futárszolgálattal) utánvétes fizetéssel
  • 25000 Ft alatt: 1500 Ft
  • 25000 Ft felett: ingyenes 



4.5. Fizetési mód

A szállítási mód megadása után a "Fizetési adatok megadása" gomb segítségével léphetnek tovább a Felhasználók a fizetési adatok megadásához.

Webáruházunkban a Felhasználónak lehetősége van banki átutalásra, személyes úton történő készpénzes vagy bankkártyás fizetésre és utánvéttel történő fizetésre.

A fizetési módok részleteit az alábbiakban ismertetjük:

  • Banki átutalás – Banki átutalás esetén a fizetendő összeg megérkezése után állítjuk össze a Felhasználó által rendelt csomagot, és ezt követően juttatjuk el a Felhasználóhoz az általa igényelt szállítási mód szerint. Kérjük, hogy banki átutalás esetén a megjegyzés rovatba írják be a rendelési azonosítót. A rendelési azonosítót a megrendelést visszaigazoló e-mailben küldjük el a Felhasználónak.

  • Személyes úton történő fizetés – A Felhasználónak lehetősége van személyesen a budapesti bolthelyiségünkben is átvenni a megrendelt termékeket. Ebben az esetben a helyszínen kerül sor a fizetésre, és készpénzes, illetve bankkártyás fizetésre is van lehetőség.

  • Utánvét – A Felhasználónak lehetősége van utánvétes fizetésre is, ebben az esetben a teljes vételárat a szállítási költséggel együtt a házhozszállítás során kell a GLS futárszolgálat munkatársának készpénzben megtéríteni.

  • Bankkártyás fizetés – A Felhasználónak lehetősége van azonnali bankkártyás fizetésre is, az OTP SimplePay rendszerén keresztül. Ehhez a Felhasználónak el kell fogadnia az adatai kezelésére vonatkozó feltételeket és az oldal felhasználási feltételeit, melyről az oldal alján megjelenő ablakban nyilatkozhat. Amennyiben a fizetés sikeres volt (melyről a Felhasználó visszaigazoló e-mailt kap a Szolgáltatótól és a SimplePay rendszertől), visszaigazoló e-mailt kap arról és a rendelés részleteiről.

4.6. Számlázási cím

A fizetési módok kiválasztása után a Felhasználók megadhatnak a szállítási címtől eltérő számlázási címet is.

4.7. Rendelés elküldése

A "Rendelés véglegesítése" gomb megnyomásával küldhetik el a Felhasználók a megrendelést, amennyiben minden adatot rendben találtak. A rendelés véglegesítésével a Felhasználók kijelentik, hogy az Általános Szerződési Feltételeket és az Adatkezelési Tájékoztatót elfogadják.

4.8.  Visszaigazolás

Rendszerünk a megrendelésről egy automatikus e-mailt küld a Felhasználónak, arról, hogy megkaptuk a megrendelését, a feldolgozása folyamatban van. Az e-mail tartalmazza a vásárlás során megadott adatokat, a rendelési adatokat, a megrendelt termék(ek) megnevezését, mennyiségét, árát, a választott fizetési és szállítási módokat, a rendelés azonosítóját, valamint ezen felül a Vásárló rendeléssel kapcsolatos megjegyzéseit.

A megrendelések feldolgozása munkanapokon 8.00-tól – 16.00 óráig történik (24 órán belül).

Az ügyfélszolgálat e-mailben visszaigazolja a csomagja feladását, amit várhatóan a következő munkanap meg fog kapni.


4.9. Számlázás

G aNd P Kkt. papíralapú számlát állít ki és azt személyes átvételnél személyesen, csomagküldés esetén a csomaggal együtt juttatja el a Felhasználó részére.


4.10. Szállítás

A vevő köteles a kiszállítás időpontjában a csomag sértetlenségét ellenőrizni és az átvételi elismervényt aláírni. A nem sértetlen csomagolású terméket a vásárló csak saját felelősségére veheti át. A futárszolgálattal kézbesített csomag külső sérülésének észrevételéről a futárral jegyzőkönyvet kell felvetetni, lehetőség szerint a sérülésről fényképeket kell készíteni.
 

5. Elállás joga

5.1. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében a fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult fogyasztó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát. Ha a Szolgáltató a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.

5.2. A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalja e költség viselését.

5.3. Az elállási jog gyakorlása esetén a fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli.

5.4. Nem illeti meg az elállási jog a fogyasztót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

5.5. A fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát

a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;

h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;

i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;

l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;

m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

5.6. Szolgáltató a termék visszaérkezését/vagy az elállási nyilatkozat megérkeztét követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a fogyasztó részére.

5.7. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha a fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

5.8. Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni.

5.9. Fogyasztónak írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül.

5.10. Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

5.11. A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.

5.12. A Szolgáltató nem köteles a fogyasztó részére megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.

5.13. A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

5.14. Amennyiben fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével), telefonon, vagy akár személyesen is. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza a fogyasztó a Szolgáltató részére.

5.15. A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

5.16. Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.

5.17. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár e.

6. Elállási jog gyakorlásának a menete

6.1. Amennyiben a fogyasztó élni kíván az elállási joggal, úgy köteles az elállási szándékát a Szolgáltató elérhetőségein jelezni. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, email vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az email illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe.

6.2. A fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül). A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket.

6.3. A Szolgáltató azonban nem köteles a fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

6.4. Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal.

6.5 Elállási nyilatkozatminta
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett:

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt

7. Kellékszavatosság

7.1. Milyen esetben élhet a fogyasztó a kellékszavatossági jogával?
A fogyasztó a Szolgáltató (a továbbiakban: vállalkozás) hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

7.2. Milyen jogok illetik meg a fogyasztót a kellékszavatossági igénye alapján?
A fogyasztó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

  • Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a fogyasztó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére a fogyasztó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
  • Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a fogyasztó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

7.3. Milyen határidőben érvényesítheti a fogyasztó kellékszavatossági igényét?
A fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő legfeljebb három hónap.

7.4. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
A fogyasztó a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

7.5. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a fogyasztó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a fogyasztó köteles bizonyítani, hogy a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.


8. Termékszavatosság

8.1. Milyen esetben élhet a fogyasztó a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén a fogyasztó – választása szerint – a kellékszavatossági pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

8.2. Milyen jogok illetik meg a fogyasztót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként a fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

8.3. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

8.4. Milyen határidőben érvényesítheti a fogyasztó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét a fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

8.5. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a fogyasztónak kell bizonyítania.

8.6. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

9. Jótállás

9.1. Milyen esetben élhet a fogyasztó a jótállás jogával?
Ha a vállalkozás jogszabály vagy szerződés alapján jótállásra köteles, hibás teljesítés esetén, ha szerződése ilyen kikötést tartalmaz, annak alapján a vállalkozás jótállásra köteles.

9.2. Milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg a fogyasztót jótállás alapján?
A fogyasztót a szerződésben vagy jogszabályban meghatározott jogok illetik meg a szerződésben vagy jogszabályban meghatározott határidőn belül.

9.3. Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a kellék- és termékszavatossági pontokban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

 
10. Panaszkezelés rendje

10.1. Webáruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.

10.2. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.

10.3. Az írásbeli panaszt a Szolgáltatást 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

10.4. Tájékozatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint:

10.5. A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:
A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben elsőfokon a járási hivatal, illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatal, másodfokon országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A járási hivatalok elérhetőségei: http://jarasinfo.gov.hu

10.6. A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület

  • Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
  • Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500
  • Fax száma: (76) 501-538
  • Név: Dr. Horváth Zsuzsanna
  • E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu;

Baranya Megyei Békéltető Testület

  • Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
  • Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
  • Telefonszáma: (72) 507-154
  • Fax száma: (72) 507-152
  • Név: Dr. Bércesi Ferenc
  • E-mail cím: info@baranyabekeltetes.hu;

Békés Megyei Békéltető Testület

  • Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
  • Telefonszáma: (66) 324-976
  • Fax száma: (66) 324-976
  • Név: Dr. Bagdi László
  • E-mail cím: bekeltetes@bmkik.hu;

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület

  • Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
  • Telefonszáma: (46) 501-091, 501-871
  • Fax száma: (46) 501-099
  • Név: Dr. Tulipán Péter
  • E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu;

Budapesti Békéltető Testület

  • Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
  • Telefonszáma: (1) 488-2131
  • Fax száma: (1) 488-2186
  • Név: Dr. Borboly István
  • E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;

Csongrád Megyei Békéltető Testület

  • Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
  • Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
  • Fax száma: (62) 426-149
  • Név: Dr. Jerney Zoltán
  • E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu;

Fejér Megyei Békéltető Testület

  • Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
  • Telefonszáma: (22) 510-310
  • Fax száma: (22) 510-312
  • Név: Dr. Vári Kovács József
  • E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu;

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület

  • Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
  • Telefonszáma: (96) 520-217
  • Fax száma: (96) 520-218
  • Név: Dr Bagoly Beáta
  • E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu;

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület

  • Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
  • Telefonszáma: (52) 500-710
  • Fax száma: (52) 500-720
  • Név: Dr. Hajnal Zsolt
  • E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu;

Heves Megyei Békéltető Testület

  • Címe: 3300 Eger, Hadnagy utca 6. földszint
  • Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
  • Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
  • Fax száma: (36) 323-615
  • Név: Pintérné Dobó Tünde
  • E-mail cím: bekeltetes@hkik.hu;

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület

  • Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
  • Telefonszáma: (56) 510-610
  • Fax száma: (56) 370-005
  • Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
  • E-mail cím: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu;

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület

  • Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
  • Telefonszáma: (34) 513-010
  • Fax száma: (34) 316-259
  • Név: Dr. Bures Gabriella
  • E-mail cím: bekeltetes@kemkik.hu;

Nógrád Megyei Békéltető Testület

  • Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
  • Telefonszám: (32) 520-860
  • Fax száma: (32) 520-862
  • Név: Dr. Pongó Erik
  • E-mail cím: nkik@nkik.hu;

Pest Megyei Békéltető Testület

  • Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
  • Telefonszáma: (1)-269-0703
  • Fax száma: (1)-269-0703
  • Név: Dr. Koncz Pál
  • E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
  • Honlap cím: www.panaszrendezes.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület

  • Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
  • Telefonszáma: (82) 501-000
  • Fax száma: (82) 501-046
  • Név: Dr. Csapláros Imre
  • E-mail cím: skik@skik.hu;

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület

  • Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
  • Telefonszáma: (42) 420-180
  • Fax száma: (42) 420-180
  • Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
  • E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;

Tolna Megyei Békéltető Testület

  • Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
  • Telefonszáma: (74) 411-661
  • Fax száma: (74) 411-456
  • Név: Dr. Gáll Ferenc
  • E-mail cím: kamara@tmkik.hu;

Vas Megyei Békéltető Testület

  • Címe: 9700 Szombathely, Rákóczi Ferenc u. 23.
  • Telefonszáma: (94) 312-356
  • Fax száma: (94) 316-936
  • Név: Dr. Kövesdi Zoltán, Pergel Bea
  • E-mail cím: bea@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület

  • Címe: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. Pf.: 220
  • Telefonszáma: (88) 814-121
  • Fax száma: (88) 412-150
  • Név: Dr. Herjavecz Klára
  • E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu

Zala Megyei Békéltető Testület

  • Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
  • Telefonszáma: (92) 550-513
  • Fax száma: (92) 550-525
  • Név: Dr. Molnár Sándor
  • E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu

10.7. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

10.8. Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.

10.9. A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva . Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr

10.10. Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.


Kelt.: Budapest, 2023.03.02.